Vragen over de samenwerking met Florius

Bekijk de pagina ‘Samenwerken met Florius’ voor meer informatie over wijzigingen ten aanzien van je samenwerking met Florius. Staat de informatie hier niet bij? Neem dan contact op met de afdeling Channel Management.

Je kunt wijzigingen in je onderneming aan Channel Management doorgeven via cm@florius.nl.

Klanten kunnen jou via Florius.nl een terugbelverzoek sturen. Zo maken we het voor klanten extra makkelijk om contact met je op te nemen. De klant zal het op prijs stellen als je binnen 48 uur nadat je het terugbelverzoek ontvangt, contact met hem opneemt.

Zo werkt het:

- Klant vindt jouw kantoor op florius.nl/hypotheekadviseur.
- Klant klikt op de knop ‘Terugbelverzoek’ en vult zijn gegevens in.
- Jij en de klant ontvangen automatisch een e-mail van ons.
- Jij neemt contact op met de klant.

Vragen over je FAN-account

Klik hier, of onderaan onze website op de link ‘Toegang aanvragen’, voor de pagina ‘Toegang aanvragen voor FAN’. Vul op deze pagina de gevraagde gegevens in en klik tot slot op ‘Vraag aan’. Deze kun je per e-mail aan ons doorgeven via fan@florius.nl.

Het e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het aanmaken van je account komt niet overeen met het e-mailadres zoals je bij ons bekend bent in onze systemen. Om ongeautoriseerde toegang te voorkomen, wordt de aanvraag handmatig bekeken door een medewerker van Florius.

Wil je het e-mailadres waarmee je geregistreerd staat in onze systemen wijzigen? Dan kun je dit per e-mail aan ons doorgeven via cm@florius.nl.

Vragen over functionaliteiten binnen FAN

Klik in het linker menu van ‘mijnFAN’ op ‘Lopende Zaken’ en vervolgens op ‘Hypotheekaanvragen’. Heb je de klant gevonden in het overzicht? Klik dan op de drie puntjes achter de aanvraag. Je ziet nu een pop-up menu. Klik hier op ‘Status Details Bekijken’. Nu zie je status details van de aanvraag met onderaan de stukkenlijst.

Problemen met uploaden? Neem dan contact op met de FAN Helpdesk door te bellen met 033 750 4050. Gebruik jouw telefonische toegangscode en kies vervolgens voor optie 3. Je kunt ook contact opnemen met de FAN Helpdesk via de chat.

Klik in het linker menu van ‘mijnFAN’ op ‘Lopende Zaken’ en vervolgens op ‘Hypotheekaanvragen’. Je komt nu in het overzicht ‘Lopende Aanvragen. Heb je de klant gevonden in het overzicht? Kies dan onder ‘Status per datum’ voor ‘Renteaanbod uitgebracht’. Klik vervolgens op de drie puntjes achter de aanvraag. Je ziet nu een pop-up menu. Klik hier op ‘Download Renteaanbod’. Klik in het linker menu van ‘mijnFAN’ op ‘Mijn Klanten’. Klik vervolgens op het rechter tabblad ‘Rentherziening’. Heb je de klant gevonden in het overzicht? Klik op de betreffende klant. Het hypotheekoverzicht wordt getoond. Scroll naar beneden totdat je de verschillende leningdelen tegenkomt. Als er een rentevoorstel klaar staat voor het betreffende leningdeel, klik je op de groene button ‘Bekijk rentevoorstel’. Een verhuisregeling dien je in als nieuwe aanvraag waarbij je als soort aanvraag kiest voor ‘Bestaande hypotheek oversluiten’. Je kunt in het toelichtingenveld aangeven dat het een verhuisregeling betreft. Het toelichtingen veld vind je op de verzendpagina, vlak na de samenvatting.

Vragen over Know Your Customer (KYC)

Het is belangrijk dat we onze klanten goed in beeld hebben om witwassen en de financiering van terrorisme te voorkomen. Daarom toetsen we nieuwe en bestaande klanten op integriteit. Soms vraagt dit om extra onderzoek of informatie. Het kan dus zijn dat we hierover contact met je klant opnemen als we vragen hebben. Dat geldt voor nieuwe klanten maar ook als iemand al langere tijd klant is. Het onderzoek wordt gedaan door de Know Your Customer (KYC) Desk.

Vragen over producten & diensten

Lees hiervoor ons stappenplan. Wil je meer weten over de Florius Verzilver Hypotheek zelf? Bekijk dan de productpagina voor de Florius Verzilver Hypotheek op FAN. Ga naar ‘mijnFan’, klik in het linkermenu op ‘Nieuw’ en klik tot slot in het overzicht op ‘Renteafkoop of Rentemiddeling’ om het proces te starten. Wil je meer weten over Renteafkoop of Rentemiddeling? Bekijk dan de FAN-pagina ‘Rentevastperiode vastzetten voor renteherzieningsdatum’.

Rentemiddeling is bij een hybride en (bank)spaarhypotheek meestal niet aantrekkelijk. De rente die de klant ontvangt over het saldo op de (bank)spaarrekening is namelijk gelijk aan de rente die over de lening betaald wordt.

Daalt het rentepercentage? Dan betaalt de klant minder rente over de lening. Maar de klant ontvangt ook minder spaarrente op het gespaarde bedrag. Daardoor daalt het rendement op de (bank)spaarrekening. Om er toch voor te zorgen dat de klant aan het einde van de looptijd van de hypotheek het afgesproken bedrag heeft gespaard, moet de inleg in de (bank)spaarrekening worden verhoogd.

De klant gaat dus minder rente betalen, maar meer premie of inleg. De rente die de klant betaalt, is in veel gevallen aftrekbaar van het inkomen voor belasting. De premie of inleg is dat niet. Per saldo betaalt de klant in de meeste gevallen een hoger maandbedrag.