We nemen contact met je op als extra klantonderzoek nodig is
Soms blijkt dat er na een 1e akkoord op een hypotheekaanvraag, extra klantonderzoek nodig is. Bijvoorbeeld omdat de klant inkomen uit commercieel vastgoed heeft of een hoge cashflow. We kunnen de aanvraag dan nog geen definitief akkoord geven. In dat geval belt jouw Florius-team jou om dat te laten weten.
Vertel je klant dat er extra onderzoek nodig is
Breng je klant op de hoogte dat de hypotheekaanvraag iets langer duurt en waarom. Vertel dat het om een standaardonderzoek gaat. En dat de klant gebeld kan worden door de KYC Desk, dat het onderzoek doet. Dat doen ze altijd uit naam van Florius, en met nummerweergave. Kunnen ze de klant niet bereiken? Dan spreken ze een voicemail in, zodat hij later kan terugbellen. Hoe eerder je klant de benodigde informatie geeft, hoe sneller we de aanvraag kunnen afronden.
Hoe lang duurt een klantonderzoek door de KYC Desk?
Afhankelijk van hoe snel je klant vragen beantwoordt, kan het onderzoek binnen 2 tot 3 werkdagen zijn afgerond. Blijkt dat er meer onderzoek nodig is, dan duurt het langer.
Vragen?
Neem dan contact op met je vaste Florius-team (inloggen nodig).
Als financiële dienstverleners hebben we een gezamenlijke verantwoordelijkheid om financiële criminaliteit te voorkomen. Dit is een belangrijke maatschappelijke taak en wordt vanuit wetgeving ook van ons verwacht. Vanuit het Know Your Customer-principe (KYC) onderzoeken we de identiteit en persoonsgegevens van onze klanten en controleren we transacties.