Jouw saldo-opgave

De saldo-opgave wordt ook wel de jaaropgave of financieel jaaroverzicht genoemd. Op je saldo-opgave staat hoeveel rente je in een jaar hebt betaald. Ook staat erop hoe hoog je hypotheek was aan het begin en aan het einde van het jaar. Deze gegevens heb je nodig om jouw vooraf ingevulde belastingaangifte te controleren.

Wil jij je saldo-opgave ook digitaal ontvangen in plaats van per post?
Dat kan! Veel klanten maken hier al gebruik van. En dat scheelt weer papier. Je past eenvoudig je correspondentievoorkeur aan in mijnFlorius (klik op ‘Mijn profiel’ en daarna op ‘Voorkeuren’). Je ontvangt dan voortaan zo veel mogelijk communicatie van ons digitaal. Nog geen mijnFlorius? Maak dan snel een account aan.

Saldo-opgave 2023

Je vindt je saldo-opgave over 2023 in mijnFlorius. Oude saldo-opgaven kan je daar ook inzien. Ontvang je de saldo-opgave (ook) per post, dan heb je deze als het goed inmiddels ontvangen. Zo niet, neem dan contact met ons op.

Naar mijnFlorius

Wat staat er allemaal op je saldo-opgave?

In de toelichting saldo-opgave 2023 leggen we je graag uit wat de begrippen en de bedragen op je saldo-opgaven betekenen.
Naar de toelichting

Deel je gegevens

Als je toch ingelogd bent in mijnFlorius, geef dan gelijk toestemming voor het delen van je gegevens met je hypotheekadviseur. Zo kan deze je nog beter van dienst zijn!
Geef toestemming

Deel je gegevens

Als je toch ingelogd bent in mijnFlorius, geef dan gelijk toestemming voor het delen van je gegevens met je hypotheekadviseur. Zo kan deze je nog beter van dienst zijn!
Geef toestemming

Inloggen in mijnFlorius

Langer dan een jaar niet ingelogd in mijnFlorius? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Of kies ervoor om met iDIN in te loggen.

Naar mijnFlorius

Veelgestelde vragen

Alle saldo-opgaven zijn inmiddels verstuurd. Niet ontvangen? Download de saldo-opgave in mijnFlorius of neem contact op. Zeker! Veel klanten maken hier al gebruik van. En dat scheelt weer papier. Je kan je saldo-opgave (en andere communicatie van Florius) in mijnFlorius ontvangen. Je past je correspondentievoorkeur makkelijk aan. Ga in mijnFlorius naar ‘Mijn profiel’ en geef onder ‘Voorkeuren’ aan dat jouw correspondentievoorkeur 'digitaal' is. Je ontvangt dan voortaan zo veel mogelijk communicatie van ons digitaal. Nog geen mijnFlorius? Maak dan snel een account aan.

Als je saldo-opgave niet klopt, neem dan contact met ons op.

Je kan deze downloaden in mijnFlorius. Of vraag een kopie van je saldo-opgave op door ons een mail te sturen.  Extra aflossingen verwerken wij 1 keer per maand. Omdat we je aflossing soms al eerder hebben ontvangen, betaal je dan een aantal dagen te veel hypotheekrente. Het bedrag dat je te veel hebt betaald, ontvang je van ons terug als extra aflossing op je hypotheek. Dit kan komen doordat je in 2023 een nieuwe rentevastperiode of een nieuwe hypotheekvorm hebt gekozen. Je krijgt dan nieuwe leningdelen met nieuwe leningdeelnummers. Binnen 3 maanden nadat je je hypotheek hebt afgelost, sturen wij je via de post een aflossingsnota en saldo-opgave. Deze saldo-opgave kan je gebruiken om jouw vooraf ingevulde belastingaangifte te controleren. Heb je jouw saldo-opgave niet ontvangen, of kan je deze niet meer vinden? Neem dan contact met ons op voor een kopie. Je saldo-opgaven van 2022 en eerder vind je in mijnFlorius, op de pagina Saldo-opgave. In de saldo-opgave is geen rekening gehouden met een mogelijke betalingsachterstand. Op het overzicht staat alleen de berekende rente. Dit is het bedrag dat je over het afgelopen jaar aan rente moest betalen. Heb je een betalingsachterstand en dus niet alle berekende rente betaald? Dan moet je bij je belastingaangifte alleen uitgaan van de daadwerkelijk door jou betaalde rente.

Meer informatie

Onze hypotheken

Bij Florius heb je keuze uit verschillende hypotheekvormen. Wij raden je aan om goed te kijken welke hypotheek het beste bij jou en je situatie past. Samen met een onafhankelijk hypotheekadviseur bijvoorbeeld.

Wijzigen in mijnFlorius

Wil je een wijziging doorgeven? Vaak kan dit ook direct in mijnFlorius.

Een adviseur helpt je op weg!

Samen kijk je welke hypotheek het beste bij jouw wensen past. Er is altijd een adviseur bij je in de buurt en het eerste gesprek is vaak gratis, dus maak snel een afspraak. En bij Florius zitten we er ook klaar voor. Via de telefoon, een chatgesprek en zelfs via beeldbellen. Wel zo persoonlijk toch?