Klanten met een Krediet Hypotheek ontvangen in de week 13 t/m 17 november van ons een brief. Hierin vragen we de klant om nog eens goed na te denken of de Krediet Hypotheek nog steeds past bij zijn huidige situatie. Dit doen we door de klant bewust te maken van de risico’s en hem te wijzen op mogelijke (goedkopere) alternatieven.
 
Waarom doen we dit?
De Krediet Hypotheek is een aflossingsvrije hypotheek waarbij de klant flexibel geld op kan nemen en terugbetalen. Het product past alleen niet meer bij deze tijd en kent bovendien enkele risico’s en aandachtspunten. Dat is ook de reden dat we dit product al sinds 2013 niet meer aanbieden, en waarom de klant de looptijd niet kan verlengen, de limiet kan verhogen of de Krediet Hypotheek mee verhuizen naar een nieuwe woning. In de brief zetten we daarom alle voor-en nadelen onder elkaar, voor een goede afweging.
 
Wijzen op alternatieven
Ook wijzen we de klant in deze brief op alternatieven. Zo kan het voor hem goedkoper zijn om voor een ander product te kiezen (bijvoorbeeld zonder productopslag van 0,2%, of met een langere rentevastperiode). Wat ook kan, is dat de klant het product helemaal stopzet.
 
Wil je meer weten?
Lees hieronder de Veelgestelde Vragen Krediet Hypotheek, of neem contact op met je acceptatieteam of je relatiemanager. Zij helpen je graag.

Veelgestelde vragen over de brieven die wij sturen naar klanten met een Krediet Hypotheek klanten

We willen de klant vragen om nog eens goed na te denken of de Krediet Hypotheek nog steeds past bij zijn huidige situatie. Dit doen we door de klant bewust te maken van de risico’s en aandachtspunten, en hem te wijzen op mogelijke (goedkopere) alternatieven.
  • Vraag je klant om het 'Aanvraagformulier Aflosnota Hypotheek' in te vullen. Je klant kan dit zelf downloaden vanaf florius.nl/formulieren. Hierna ontvangt hij van ons een aflosnota.
  • Heeft de klant nog een openstaand saldo? Dan staat in de aflosnota welk bedrag de klant nog moet aflossen en hoe de klant dat kan doen. Zodra de klant heeft afgelost, beëindigen wij de Krediet Hypotheek. De klant kan dan ook geen geld meer opnemen.
  • Heeft de klant geen openstaand saldo meer? Dan beëindigen wij de Krediet Hypotheek en hoeft de klant verder niks meer te doen.

Goed om te weten: Aan het beëindigen zijn verder geen kosten verbonden.

Vraag je klant om het formulier ‘Stopzetten of aanpassen betaalafspraak Krediet Hypotheek’ in te vullen. Je klant kan dit zelf downloaden vanaf florius.nl/formulieren.
Vraag je klant om het formulier 'Krediethypotheek Machtigingsformulier' in te vullen. Je klant kan dit zelf downloaden vanaf florius.nl/formulieren.
Antwoord op deze én meer vragen over de Krediet Hypotheek, vind je terug op de productpagina op FAN.