Goed nieuws voor jou als adviseur: de nieuwe functionaliteit ‘wijzigingsvoorstel delen’ is live! Vanaf nu kan je nóg makkelijker een wijzigingsvoorstel voor jouw klant aanmaken en opslaan. Bovendien kan je het voorstel ook direct delen via mijnFlorius waarna de klant zijn akkoord kan geven. Al jouw voorstellen staan bovendien op een handige overzichtspagina per klant.
Dat betekent dat je niet alleen een beter overzicht hebt van de verschillende beheer- en mutatiemogelijkheden maar dat je ook nóg eenvoudiger een hypotheekwijziging voor jouw klant regelt en opslaat. In het Wijzigingenoverzicht zie je ook direct de impact die de wijziging heeft op jouw klant. Een mooie manier om het advies voor jouw klant toegankelijker te maken.
Voor welke wijzigingen kan dit?
Deze nieuwe functionaliteit is per direct beschikbaar voor rentewijzigingen, renteafkoop, rentemiddeling en vastzetten van een variabele rente. In de toekomst zal er ook voor andere mutaties van deze functionaliteit gebruik gemaakt kunnen worden. Denk aan het omzetten van de hypotheekvorm en verhogen. Je kan dan alle veelvoorkomende wijzingen direct aanmaken, opslaan én delen met jouw klant via mijnFlorius.
Hoe werkt het?
Wijzigingenoverzicht
In het Wijzigingenoverzicht zie je:
- Conceptvoorstellen: hier kan je verschillende conceptvoorstellen en -berekeningen maken om te kijken wat voor jouw klant het beste is.
- Gedeelde voorstellen met klant via mijnFlorius: jouw klant kan deze voorstellen inzien én afronden via mijnFlorius.
- Recent ingediende wijzigingen bij Florius: het verzoek voor de wijziging is ingediend bij Florius door de klant via mijnFlorius of door de adviseur via fysiek ondertekenen.
Voorstel afronden via mijnFlorius
Het door jou samengestelde voorstel kan je delen met jouw klant. In mijnFlorius kan je klant het voorstel inzien en direct digitaal ondertekenen en afronden.
Voorstel afronden via mijnFAN
Het blijft mogelijk het wijzigingsvoorstel te printen en fysiek te laten ondertekenen door je klant. Vervolgens kan je het getekende voorstel uploaden via FAN.
Voor welke klanten?
Je kan rentewijzigingen, renteafkoop, rentemiddeling en het vastzetten van de rente inzetten voor bestaande klanten die hun gegevens met jou delen. De aanleiding kan een vraag van een klant zijn of een gesprek in het kader van zorgplicht of beheer. Denk bij dit laatste ook aan Kansrijke Momenten.
Kansrijke momenten
Via Kansrijke Momenten kan je bijvoorbeeld een selectie maken van klanten waarbij de rentevastperiode binnen 6 maanden afloopt. Voor deze klanten is het extra interessant om een rentevoorstel te ontvangen. Alle informatie over Kansrijke momenten vind je hier.
Hulp nodig?
De FAN helpdesk helpt je graag.