Wij beschikken bij Florius over een schat aan data van jouw klanten. Met de tool Kansrijke Momenten helpen we jou graag met het ontdekken van kansen tijdens de looptijd van de hypotheek. Zodat jij relevant bent voor je klant op het juiste moment en hij ervaart dat hij in goede handen is. Zo haal jij het maximale uit je bestaande klantrelaties, en ontvangen je klanten relevant advies op het juiste moment. Win-win dus!

Steeds meer Kansrijke Momenten

Zet Kansrijke Momenten aan en krijg inzicht in:

  • Renteherziening Hiermee zie je welke klanten nog geen beslissing hebben genomen over een rentevastperiode die binnenkort afloopt.
  • Einde looptijd Hiermee zie je bij welke klanten het einde van de economische looptijd van de hypotheek nadert.
  • Duurzaamheidskorting Klanten die dichtbij de duurzaamheidskorting zijn. Lees alles over Duurzaamheidskorting.
  • Verduurzamingpotentieel Dit zijn klanten voor wie verduurzamen waarschijnlijk interessant is.

Zo biedt Kansrijke Momenten jou een voorsprong in beheer

  • in een oogopslag duidelijk wie je kunt benaderen voor een gesprek
  • wees altijd relevant, met het juiste advies op het juiste moment
  • beter klantbeheer door inzicht in onder andere de renteherzieningsdatum en einde economische looptijd en verduurzaamkansen

Goed om te weten: toestemming is vereist

Kansrijke Momenten toont alleen klanten die ons toestemming hebben gegeven om hun data te delen met hun adviseur. Goed nieuws, het aantal toestemmingen blijft stijgen, en we zullen er blijvend aandacht voor hebben om de aantallen te verhogen.

Uiteraard kan je als adviseur zelf ook vragen aan jouw klanten om hun gegevens te delen. Klanten kunnen dat eenvoudig zelf doen via hun mijnFlorius-account.

Data van Florius voor een voorsprong in beheer

Florius beschikt over enorm veel klantdata. En met Kansrijke Momenten zetten we de technologie in om die te vertalen naar inzicht op klantniveau. Op een manier waar jij als adviseur concreet wat mee kunt. Naarmate we meer inzichten toevoegen, wordt Kansrijke Momenten bovendien steeds waardevoller. Want door verschillende inzichten te combineren, kun je klanten nog breder en beter adviseren. Dat maakt de tool een totaaloplossing voor actief klantbeheer.

Welke tools biedt Florius om klanten te helpen om te verduurzamen?

Wij geloven dat in elke klant een verduurzamer schuilt. Daarom biedt Florius jouw klanten informatie, tools én korting die de klant kunnen helpen zijn groene woonplannen te realiseren.

Ga naar deze pagina voor meer informatie.

Extra kansen via het Portefeuille-overzicht

Op FAN kan je heel eenvoudig in één keer het volledige portefeuille-overzicht downloaden. Hiermee ontdek je zelf extra kansen voor jouw klant. Deze inzichten kunnen jou helpen om je klant proactief van hulp te voorzien. Een paar voorbeelden:

  • Heeft je klant afgelost of is de waarde van de woning hoger dan toen de hypotheek is afgesloten? Dan kan de risico-opslag mogelijk omlaag door het aanleveren van een nieuwe waardebepaling.
  • Is je klant 55+? Wellicht kan je toekomstige woonplannen met hen bespreken. Vaak denken ze hier wel over na maar stellen ze concrete stappen uit.
  • Misschien heb je klanten met een relatief hoge rente of een hypotheekvorm die niet meer goed bij ze past of kan je een aflossingsvrije- of beleggingshypotheek omzetten naar een aflossende variant.
Ontdek de tool 'Kansrijke Momenten'

Veelgestelde vragen Kansrijke Momenten

Nee, op dit moment kun je gegevens in Kansrijke Momenten nog niet bewerken. Nee, zodra je bent ingelogd op mijnFAN kun je meteen aan de slag. Onder ‘Mijn Klanten’ en dan door Kansrijke Momenten tonen aan te zetten. Nee, zij hebben de exacte informatie niet. Ze weten wel dat hun gegevens door jou worden gebruikt voor proactief advies. Daar hebben ze immers toestemming voor moeten geven.

Algemeen

Hiermee zie je klanten die dichtbij de duurzaamheidskorting zijn (zodra definitief energielabel A). Ze hebben een voorlopig label A, of een voorlopig of definitief label B of C. Lees hier wanneer de korting in gaat.

De volgende woningen komen voor duurzaamheidskorting in aanmerking:

  • (Ver)nieuwbouwwoningen die voldoen aan het Bouwbesluit 2015
  • Bestaande woningen met minimaal een definitief energielabel A

Ga naar deze pagina voor meer informatie.


Duurzaamheidskorting

Dit zijn klanten van wie het einde van de economische looptijd van de lening (EEL) nadert. Vanaf 12 maanden tot de EEL gaat Florius ook contact opnemen met de klant. Deze klanten staan alleen in Kansrijke Momenten als ze hier toestemming voor hebben gegeven. Zolang klanten zelf niet in actie komen, kun je ze benaderen om de mogelijkheden te bespreken.

Einde looptijd

Nee, dit proces verandert niet. Vier maanden voor renteherziening ontvangt je klant een brief waarin staat dat zijn rentevastperiode afloopt. Drie maanden voor renteherziening ontvangt je klant een renteaanbod. Dit zijn klanten van wie de rentevastperiode op korte termijn eindigt. Zij ontvangen hierover vier maanden van tevoren een bericht. Deze klanten staan alleen in Kansrijke Momenten als ze hier toestemming voor hebben gegeven. Zolang klanten zelf niet in actie komen, kun je ze benaderen om de mogelijkheden te bespreken.

Renteherziening

Dit zijn de klanten die je waarschijnlijk het best kan benaderen om te verduurzamen. Zij hebben een woning met een energielabel D of lager. In de afgelopen 3 jaar hebben zij geen extra leningdeel afgesloten. Daarnaast hebben ze geen Florius Verzilver Hypotheek en wonen ze niet in een appartement.

Verduurzamingspotentieel