PERSBERICHT
Amersfoort, 26 mei 2020
Florius lanceert vandaag de tool ‘Kansrijke Momenten’ binnen het Florius Adviseurs Netwerk (FAN). Met Kansrijke Momenten biedt Florius de adviseur op data gebaseerde signalen die aanleiding kunnen zijn voor een adviserend of informerend gesprek. De tool toont per thema welke klanten geïnteresseerd kunnen zijn in een gesprek. Met Kansrijke Momenten haalt de adviseur het maximale uit zijn bestaande klantrelaties en ontvangt de huizenbezitter relevante informatie en advies op het juiste moment.
Verduurzamen
Het eerste thema dat live gaat, is verduurzamen. Florius selecteert huizenbezitters voor wie woningverduurzaming interessant kan zijn op basis van hun “energiebespaarpotentieel”. Hiervoor gebruikt Florius openbare data die een rol spelen bij woningverduurzaming, zoals woningtype, bouwjaar en energielabel, en loan-to-value (LTV). Op een tabblad binnen FAN toont Florius de adviseur welke huizenbezitter de meeste winst kan behalen. Met deze informatie kan de adviseur proactief zijn klant benaderen voor een gesprek. Voor het gebruik van alle tabbladen geldt: voorwaarde is dat klanten vooraf toestemming hebben gegeven om hun gegevens te delen met hun hypotheekadviseur.
Nieuwe thema’s
Later dit jaar worden er nieuwe thema’s aan de tool ‘Kansrijke Momenten’ toegevoegd, zoals renteherziening en aflossingsvrij. Binnen het tabblad ‘renteherziening’ vindt de adviseur klanten voor wie de rentevast periode bijna is afgelopen. Binnen het tabblad ‘aflossingsvrij’ ziet de adviseur klanten die door Florius of de adviseur benaderd moeten worden in het kader van het dossier ‘aflossingsvrije hypotheken’. Als de adviseur dat wil, kan hij op deze manier zijn rol pakken op het dossier aflossingsvrij. Hij kan binnen de tool
gelijk samen met de klant de hypotheekcheck invullen om het risico te bepalen, intenties te bespreken en eventuele vervolgstappen te zetten. Wil hij dit niet, dan zoekt Florius contact met de betreffende klanten.
Kansrijke Momenten helpt adviseur met beheertaak
Karin Polman, directeur van Florius: “Met de tool Kansrijke Momenten willen we de adviseur in zijn beheertaak ondersteunen. Wij helpen hem op weg. De adviseur kent zijn klant en zijn persoonlijke situatie als geen ander. Samen bedienen we de klant optimaal. We zijn van plan de tool snel uit te breiden. Op korte termijn kunnen adviseurs meer van ons verwachten.”
Florius vindt dat een hypotheek met haar klanten moet kunnen meebewegen door het bieden van vooruitstrevende producten en diensten. Daarbij gelooft Florius in de kracht van onafhankelijk advies van hypotheekadviseurs. We zetten alles op alles om samen te zorgen dat de klant kan genieten van zijn woning. Of dat nu gaat om het huis dat hij vandaag op het oog heeft. Of over de woning waar hij over 30 jaar nog steeds zijn verjaardag viert. Florius is een handelsnaam van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. ABN AMRO Hypotheken Groep is een 100% dochter van ABN AMRO Bank N.V.