PERSBERICHT
Amersfoort, 22 januari 2020
Vanaf nu kunnen consumenten in gesprek met Robert, een chatbot van Florius. Deze virtuele assistent geeft de consument snel inzicht in de mogelijkheden, kosten en mogelijke voordelen van het verduurzamen van de woning. En hoe de kosten hiervan betaald kunnen worden. Aan het eind van het chatgesprek kan de consument zijn persoonlijke verduurzaamoverzicht van de woning downloaden. Hierdoor weet de klant meer over wat hij kan doen om zijn woning te verduurzamen en kan hij goed voorbereid een eventueel hypotheekadviesgesprek in.
Chatbot Robert
Chatbot Robert is een eenvoudige en toegankelijke oplossing die de drempel voor consumenten kan verlagen om energiebesparende maatregelen te treffen. De virtuele assistent neemt de consument stap voor stap mee zoals dat ook zou gebeuren in een persoonlijk gesprek. Na het “gesprek” met Robert heeft de consument een indicatie van de mogelijkheden, de kosten, wat het hem op kan leveren en hoe hij de kosten hiervan kan betalen. Voor de inschatting van de kosten van de energiebesparende maatregelen en de mogelijke besparing in energiekosten maakt Robert gebruik van de kennis en rekenmethodes van duurzame partner Energiebespaarders.
Karin Polman, directeur van Florius: ‘Er is veel aandacht voor klimaatverandering. En woningverduurzaming is één van de maatregelen voor CO2-reductie. Iets dat ook de overheid actief stimuleert. Florius draagt daar graag aan bij. Want naast de voordelen voor het milieu, biedt het onze klanten ook een hoger wooncomfort en -belangrijk- een mogelijke besparing op de energierekening. Florius ziet het aankoopmoment en de geplande verbouwing als logische momenten om over woningverduurzaming te beginnen. Toch vinden klanten het vaak nog verwarrend. Ze horen verschillende geluiden en weten niet altijd hoe ze de eerste stap kunnen zetten. Virtueel assistent Robert helpt ze hierbij. Hij geeft een concreet plaatje van de mogelijkheden, afgestemd op de persoonlijke situatie. Zo is de consument goed voorbereid op een gesprek met de financieel adviseur.’
Florius vindt dat een hypotheek met haar klanten moet kunnen meebewegen door het bieden van vooruitstrevende producten en diensten. Daarbij gelooft Florius in de kracht van onafhankelijk advies van hypotheekadviseurs. We zetten alles op alles om samen te zorgen dat de klant kan genieten van zijn woning. Of dat nu gaat om het huis dat hij vandaag op het oog heeft. Of over de woning waar hij over 30 jaar nog steeds zijn verjaardag viert. Florius is een handelsnaam van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. ABN AMRO Hypotheken Groep is een 100% dochter van ABN AMRO Bank N.V.