PERSBERICHT

Amersfoort, 28 mei 2021

Florius wil consumenten door een ‘groene bril’ laten kijken wanneer zij een woning gaan bezichtigen. Naast de geijkte zaken waar huizenkijkers meestal op letten, zoals de staat van het onderhoud en de uitbouwmogelijkheden, wil Florius de duurzame mogelijkheden onder de aandacht brengen. Adviseurs kunnen potentiële huizenkopers wijzen op de factoren die van invloed zijn op de duurzaamheid van een woning.

 

Eén van de belangrijkste factoren die van invloed zijn op de duurzaamheid, is het bouwjaar van de woning. Woningen gebouwd voor de jaren ’70 zijn niet tot amper geïsoleerd, terwijl vanaf de tweede helft van de jaren ‘70 allerlei vormen van isolatie werden aangebracht in nieuw gebouwde huizen. Denk daarbij aan dubbelglas en aan vloer- en dakisolatie. Wanneer consumenten een huis willen gaan kopen, is met name door dakisolatie veel winst te behalen. Warmte stijgt namelijk op, dus een goed geïsoleerd dak houdt warmte vast.

 

Advieskantoren en financiële instellingen willen consumenten wijzen op de duurzame mogelijkheden bij het kopen van een huis en van de financiering daarvan. Karin Polman, directeur van Florius: “Als je op zoek bent naar een huis, dan wil je daar later een echt thuis van maken. Je wilt comfortabel wonen, in een huis met een laag energieverbruik. ‘Groener wonen’ is een noodzaak geworden, niet alleen voor de huiseigenaren, ook voor het leefbaar houden van onze planeet. Daarom is het goed om hier al tijdens de bezichtigingen rekening mee te houden. Wanneer consumenten op deze manier naar een huis kijken, kan de adviseur zijn klant daar vervolgens in ondersteunen bij het gesprek over de financiering van de woning. Dat is de reden waarom Florius er vanaf vandaag een hele campagne aan wijdt.”

 

Kijk op florius.nl/woonplan voor inspiratie en praktische tips.

Over Florius
Florius vindt dat een hypotheek met haar klanten moet kunnen meebewegen door het bieden van vooruitstrevende producten en diensten. Daarbij gelooft Florius in de kracht van onafhankelijk advies van hypotheekadviseurs. We zetten alles op alles om samen te zorgen dat de klant kan genieten van zijn woning. Of dat nu gaat om het huis dat hij vandaag op het oog heeft. Of over de woning waar hij over 30 jaar nog steeds zijn verjaardag viert. Florius is een handelsnaam van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. ABN AMRO Hypotheken Groep is een 100% dochter van ABN AMRO Bank N.V.
Al het nieuws van én over Florius, overzichtelijk bij elkaar.