PERSBERICHT

Amersfoort, 17 september 2020

Vanaf vandaag is het bij Florius mogelijk dat klanten via Ockto al vóór het adviesgesprek hun digitale klantgegevens aanleveren. Dit kan dankzij het verzoek ‘Opvragen Digitale Klantgegevens’ in FAN, de adviseursomgeving van Florius. De adviseur heeft zo de gegevens al in een eerder stadium beschikbaar, een veelgehoorde wens.

 

Antwoord op veelgehoorde wens adviseur
Klantgegevens ophalen via Ockto kon tot nu toe alleen tijdens het adviesgesprek zelf, óf op het moment dat je de aanvraag invoerde in FAN. Nu kan de adviseur door een verzoek van zijn kant, de klant al vooraf zijn digitale klantgegevens aan laten leveren. Via Ockto. Zo werkt de adviseur zowel tijdens de adviesfase als de aanvraag met dezelfde gegevens. En dat was een veelgehoorde wens onder adviseurs na de livegang van Verhogen Zonder Stukken met Ockto in 2019.

 

Karin Polman, directeur van Florius: ‘Ik ben trots dat we in 2020 op het gebied van de ‘hypotheekaanvraag op basis van 100%’ nóg een stap zetten. Met het verzoek dat de adviseur zijn klant vanaf nu kan sturen, beschikt hij eerder over de benodigde gegevens. Een innovatie die niet alleen voortkomt uit onze eigen visie om stukken te vervangen door brondata. Ook is het een antwoord op een concrete wens van onze adviseurs. En dit laat zien dat onze continue zoektocht naar vernieuwing in de hypotheekmarkt vaak een co-productie is. Tussen ons en de adviseur.

 

De voordelen van brondata eerder aanleveren via Ockto
Vanuit FAN stuurt de adviseur zijn klant een verzoek met daarin de vraag om zijn digitale klantgegevens te delen via Ockto. Met dit verzoek kan de klant zelf de stappen in Ockto doorlopen, en de gegevens uit overheidsbronnen (mijnOverheid, UWV) aanleveren bij de adviseur en Florius. Waar en wanneer het hem uitkomt. Dit vermindert de administratieve moeite voor beide, de adviseur beschikt eerder over de gegevens én de klant hoeft in sommige gevallen zelfs geen fysieke stukken meer aan te leveren.

Over Florius
Florius vindt dat een hypotheek met haar klanten moet kunnen meebewegen door het bieden van vooruitstrevende producten en diensten. Daarbij gelooft Florius in de kracht van onafhankelijk advies van hypotheekadviseurs. We zetten alles op alles om samen te zorgen dat de klant kan genieten van zijn woning. Of dat nu gaat om het huis dat hij vandaag op het oog heeft. Of over de woning waar hij over 30 jaar nog steeds zijn verjaardag viert. Florius is een handelsnaam van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. ABN AMRO Hypotheken Groep is een 100% dochter van ABN AMRO Bank N.V.
Al het nieuws van én over Florius, overzichtelijk bij elkaar.