PERSBERICHT
Amersfoort, 27 augustus 2020
Floristart vandaag de pilot ‘aflossingsvrij’, waarbij een aantal hypotheekadviseurs hun klanten kunnen benaderen om de mogelijke risico’s van hun aflossingsvrije hypotheek te bespreken. Hiervoor heeft Florius de hypotheekcheck in het leven geroepen. Met de hypotheekcheck kunnen adviseurs huizenbezitters proactief adviseren, zodat zij inzicht hebben in de betaalbaarheid van hun hypotheek. Als de pilot slaagt, wordt de hypotheekcheck voor alle adviseurs beschikbaar.us
Dossier aflossingsvrij
Veel huizenbezitters hebben een aflossingsvrije hypotheek of een hypotheek met een onzekere opbouw. Aan deze hypotheken kleven risico’s, die ervoor kunnen zorgen dat huizenbezitters hun hypotheek op termijn niet meer kunnen betalen. Florius wil deze klanten graag, samen met de adviseurs, benaderen. Enerzijds om bewustwording te creëren, anderzijds om hen te helpen maatregelen te nemen om de risico’s van hun hypotheek te verkleinen. Daar draagt de hypotheekcheck aan bij en daarom start Florius deze pilot.
Pilot ‘aflossingsvrij’
De hypotheekcheck vindt plaats in de adviseurstool ‘Kansrijke Momenten’ op het tabblad Aflossingsvrij binnen het Florius Adviseurs Netwerk (FAN). De adviseur ziet klanten die door Florius of de adviseur benaderd moeten worden in het kader van het dossier aflossingsvrije hypotheken. Als de adviseur dat wil, kan hij gelijk samen met de klant de hypotheekcheck invullen om het risico te bepalen, intenties te bespreken en eventuele vervolgstappen te zetten. Lukt dat niet, dan zoekt Florius contact met de betreffende klanten. In eerste instantie start Florius met een pilot om ervaringen op te doen. Karin Polman, directeur van Florius: “Als Florius willen wij adviseurs ondersteunen om hun klanten optimaal te bedienen. Als de pilot ‘aflossingsvrij’ slaagt, dan wordt dit tabblad voor alle adviseurs beschikbaar. Zo zorgen we er samen voor dat klanten in beweging komen en hun hypotheek nu en in de toekomst weer betaalbaar wordt én blijft. Samen zorgen we voor de meest optimale bediening.”
Tool Kansrijke Momenten
In mei van dit jaar is het eerste thema in Kansrijke Momenten live gegaan: Duurzaamheid. Florius selecteert huizenbezitters voor wie woningverduurzaming interessant kan zijn op basis van hun ‘energiebespaarpotentieel’. 13 augustus is het tweede thema geïntroduceerd: renteherziening. Op dit tabblad vindt de adviseur klanten voor wie de rentevastperiode bijna is afgelopen. Met deze informatie kan de adviseur proactief zijn klant benaderen voor een gesprek. Voor het gebruik van alle tabbladen geldt: voorwaarde is dat klanten vooraf toestemming hebben gegeven om hun gegevens te delen met hun hypotheekadviseur.
Florius vindt dat een hypotheek met haar klanten moet kunnen meebewegen door het bieden van vooruitstrevende producten en diensten. Daarbij gelooft Florius in de kracht van onafhankelijk advies van hypotheekadviseurs. We zetten alles op alles om samen te zorgen dat de klant kan genieten van zijn woning. Of dat nu gaat om het huis dat hij vandaag op het oog heeft. Of over de woning waar hij over 30 jaar nog steeds zijn verjaardag viert. Florius is een handelsnaam van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. ABN AMRO Hypotheken Groep is een 100% dochter van ABN AMRO Bank N.V.