2 december 2021 - December is altijd een drukke maand. Om je zaken aan het einde van dit jaar goed en nog met de normen van 2021 af te handelen, informeren wij je over onze tijdslijnen. Ons advies is “hoe eerder hoe beter“. Dat geeft jou en ons meer tijd en zekerheid voor de klant.

Onze tijdslijnen op een rij:

Passeren in 2021:

- passeerverzoek vanuit notaris naar Stater uiterlijk 24 december

Bindend aanbod nog in 2021 (vanwege voorwaarden 2021):

- contactloos proces (24 uur): 29 december alle stukken foutloos binnen

- regulier proces: 24 december alle stukken foutloos binnen

Jouw klant krijgt van ons 0,1% duurzaamheidskorting op een nieuwe hypotheek als zijn woning minimaal een geregistreerd energielabel A heeft. Heeft jouw klant al een Florius hypotheek en is zijn woning energiezuinig? Dan krijgt hij de duurzaamheidskorting zodra hij een nieuwe rentevastperiode kiest. Laat de klant dan wel zijn energielabel registreren bij de RVO (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland) door een erkend energieadviseur. Dan passen we de korting automatisch toe. Lekker makkelijk toch?

Wil jouw klant gaan verduurzamen? Voor hypotheken met een ingangsdatum van  1 augustus 2021 of later geldt: als hij binnen 24 maanden na het aangaan van een nieuwe hypotheek of aanvang van zijn rentecontract een geregistreerd energielabel A heeft, krijgt hij de duurzaamheidskorting alsnog.

Wil je binnen een dag een bindend hypotheekaanbod ? Dat kan. Zorg dan dat je samen met je klant alle benodigde en correcte documenten op tijd via FAN of HDN uploadt. Laat vervolgens het digitale proces zijn werk doen. Bellen of mailen over het dossier zorgt juist voor vertraging. Vul alleen het vrije tekstveld in als dit relevant is voor de aanvraag.

Onze teams hebben complete dossiers nodig om aan de slag te kunnen. Zorg dat de stukken op orde zijn en doe een extra check voor je ze instuurt. Voordat je met je acceptatieteam of relatiemanager belt, bekijk eerst op FAN: