Zo rond je je aanvragen dit jaar goed af
December is altijd een drukke maand. Om je zaken aan het einde van dit jaar goed en nog met de normen van 2020 af te handelen, informeren wij je over onze tijdslijnen. Ons advies is “hoe eerder hoe beter“. Dat geeft jou en ons meer tijd en zekerheid voor de klant.

Onze tijdslijnen op een rij:

Passeren in 2020:

- passeerverzoek vanuit notaris naar Stater uiterlijk 23 december

 

Bindend aanbod nog in 2020 (vanwege voorwaarden 2020):

- contactloos proces (24 uur): 29 december alle stukken foutloos binnen

- regulier proces: 22 december alle stukken foutloos binnen

Heeft je klant een woning met minimaal een definitief energielabel A of heeft hij een nieuwbouwwoning gekocht? Dan krijgt hij de korting van 0,1% als hij een nieuwe hypotheek afsluit of zijn hypotheek oversluit. Bestaande Florius-klanten komen in aanmerking voor de rentekorting als zij (tussentijds) de rente herzien. 

Wil je binnen een dag een bindend hypotheekaanbod ? Dat kan. Zorg dan dat je samen met je klant alle benodigde en correcte documenten op tijd via FAN of HDN uploadt. Laat vervolgens het digitale proces zijn werk doen. Bellen of mailen over het dossier zorgt juist voor vertraging. Vul alleen het vrije tekstveld in als dit relevant is voor de aanvraag.

Onze teams hebben complete dossiers nodig om aan de slag te kunnen. Zorg dat de stukken op orde zijn en doe een extra check voor je ze instuurt. Voordat je met je acceptatieteam of relatiemanager belt, bekijk eerst op FAN: