[Wat Vind Jij?] 09-09-2021 - Dit keer niet met adviseurs, maar met relatiemanagers van Florius. Deze zomer zijn relatiemanagers op Zomertoer geweest. Wat hebben zij van jou geleerd en nemen ze mee na de zomer? Dit gaven jullie ons terug.

Bart Schrouff: ‘Tijdens de Zomertoer kon je de regionale verschillen goed zien’

‘Je zag tijdens de Zomertoer vooral regionale verschillen, sommige gebieden is het echt nog hoogspanning (overbieden, geen ontbindende voorwaarden) andere lijkt het iets af te koelen. Al lijkt het aanbod van te koop staande woningen overal (heel) erg klein. Daarnaast heb ik gemerkt dat ieder kantoor zijn eigen aanpak heeft ten aanzien van corona en het klantbezoek op afstand/digitaal, de verschillen hierin lopen erg uiteen.’ 

Bart Blom – ‘We werden overal met enthousiasme ontvangen’

‘We hebben ook deze zomer weer een groot aantal adviseurs mogen bezoeken tijdens de zomertour waarbij we overal met veel enthousiasme zijn ontvangen. Sommige relatief nieuwe adviseurs, maar ook adviseurs die al 20, 30 of zelfs meer dan 40 jaar in het vak zitten. De passie waarmee deze adviseurs iedere dag hun vak uitoefenen en zich continue aanpassen aan veranderende (markt) omstandigheden inspireert mij enorm en ik kijk er erg naar uit om weer fysiek bij ze aan tafel te mogen zitten.’

Alyans Kayan: ‘Dankzij de Zomertoer konden we ontdekken wat de ontwikkelingen en trends zijn’

‘Communiceren doen we dagelijks met onze relaties. Dit gaat dan via verschillende kanalen, denk aan (beeld)telefoon, chat of mail. Maar persoonlijk contact is ook erg belangrijk om te hebben, zeker nu in deze tijd alles veelal digitaal gaat. Na een periode van lockdowns was dit een originele happening met de Zomertoer-camper. Heel ludiek! Wij brengen namelijk signalen van buiten naar binnen en van binnen naar buiten. Samen met onze relaties kijken we altijd wat er beter kan in de samenwerking. Wat zijn de behoeften in de markt? Dankzij de Zomertoer hebben we face-2-face gesprekken kunnen voeren en kunnen ontdekken wat de ontwikkelingen en trends zijn. Dit zijn vraagstukken die ons dagelijks bezighouden. We zijn en blijven de schakel tussen adviseur en Florius.

Paul Hilbers: ‘Het contact tussen relatiemanager en adviseur zal nooit meer hetzelfde zijn als voor corona’

‘Mijn relaties hebben, naar aanleiding van corona, het persoonlijk contact gemist. De ontmoeting bij de camper van Florius, onder het genot van een drankje, was aanleiding tot het aanhalen van de contacten met mijn relaties. Door relaties weer te bezoeken maar ook om, daar waar gewenst, meer de combinatie te zoeken van telefonisch contact, contact via Teams en een bezoek aan de vestiging. Het contact tussen relatiemanager en hypotheekadviseur is aan verandering onderhevig en zal nooit meer hetzelfde worden als voor aanvang van corona.’

Robert Schakelaar: ‘Door de aanwezigheid van de acceptant konden diverse vraagstukken direct behandeld worden’

‘Op 19 juli jl. begon mijn eerste dag als Relatiemanager voor Florius. Deze dag begon meteen goed, aangezien ik direct mee mocht op de camper naar het intermediair in het hoge noorden (Groningen en Friesland). Doordat de relatiemanager het intermediair lange tijd niet (fysiek) heeft kunnen bezoeken, kregen we bij iedere relatie een warm onthaal. Doordat er ook een acceptant mee was, konden diverse vraagstukken al direct behandeld worden. Daarnaast was het voor het intermediair ook prettig om de acceptant eens te zien (i.p.v. enkel telefonisch contact). Al met al kijk ik terug op een zeer geslaagde Zomertoer waarbij de band tussen Florius en het intermediair is versterkt!’