09-09-2021 - Meer duidelijkheid! Soms moeten wij vanuit Operations een dossier doorzetten naar de Know Your Customer Desk voor aanvullend klantonderzoek. Dan tonen we dit in de Track&Trace informatie in mijnFAN. Vanaf nu zie je dan in één oogopslag of er een aanvullend onderzoek is gestart voor jouw klant. En kan jij je klant hierover informeren.  

 

Nieuwe status in mijnFAN ‘Aanvullend klantonderzoek gestart’

Hiernaast zie je hoe we dit weergeven in mijnFAN.

 

Samen bestrijden we financiële misdaad

Er ligt bij financiële instellingen een duidelijke plicht: de financiële wereld moet eerlijker en veiliger. Dat vinden wij ook. Daarom controleren banken hun klanten op bijvoorbeeld witwaspraktijken of het financieren van terrorisme. Naast de kredietacceptatie wordt door het acceptatieteam ook gekeken of er – op basis van onder andere het Klantbeeldformulier – aanleiding is om nader onderzoek te doen naar een klant. Is dat het geval, dan zetten we het dossier door naar de Know Your Customer Desk, die het nadere klantonderzoek uitvoert. En dan zou het zo kunnen zijn dat we nog aanvullende info aan de klant gaan vragen. In mijnFAN kun je nu zelf ook deze status van je klantdossier zien. 

Goed om te weten dat deze nieuwe aanvraagstatus alleen te zien is in mijnFAN (T&T).