Start benadering laagrisicoklanten
[26 juli 2021] - Vanaf 27 juli start Florius in het kader van de campagne ‘aflossingsvrije hypotheken’ met het benaderen van ‘laagrisicoklanten’. Dit zijn klanten met een aflossingsvrij leningdeel en/of een leningdeel met een onzekere opbouw. En waarbij sprake is van een relatief lage openstaande lening (ten opzichte van de woningwaarde) op de einddatum (EEL datum). We werken met periodieke batches van klanten en benaderen alle laagrisicoklanten vóór 31 december dit jaar.
Initiatief ligt bij de klant
nders dan bij klanten met een medium of (zeer) hoog risico, worden deze klanten niet benaderd per telefoon. Laagrisicoklanten worden per brief geïnformeerd over de mogelijkheid om contact op te nemen met Florius óf met jou als hun adviseur, als zij meer willen weten over de betaalbaarheid van hun hypotheek. Deelt jouw klant zijn gegevens? Dan wordt de naam van jouw kantoor in de brief gezet.
Brieven en brochure
In de brieven maken we onderscheid tussen klanten met een schuld boven of beneden de 50.000 euro. Bij klanten met een schuld beneden de 50.000 euro is de belangrijkste boodschap, dat zij hun schuld op EEL datum –als zij dit willen- kunnen herfinancieren op basis van een volledige Nederlandse AOW-uitkering. Voor klanten met een schuld boven de 50.000 euro is de belangrijkste boodschap dat zij -als zij willen- contact kunnen opnemen over de betaalbaarheid van hun hypotheek. De boodschap per brief varieert; afhankelijk van de EEL datum en leeftijd van de klant. Klanten krijgen bij de brief een brochure over de Aflossingsvrije Hypotheek en hypotheken met een onzekere aflosvorm ter informatie.
Wat betekent dit voor jou?
Een mooi kansrijk moment om in contact te komen met je klant! Neemt een klant contact met jou op naar aanleiding van de brief die hij vanuit Florius heeft ontvangen? En wil hij met jou als adviseur kijken naar de betaalbaarheid van zijn hypotheek? Neem dan contact op met je relatiemanager.