De saldo-opgaven over 2024 zijn uiterlijk eind februari 2025 beschikbaar in mijnFlorius. Heeft je klant geen mijnFlorius-account of heeft hij aangegeven dat hij onze communicatie per post wil ontvangen, dan valt de saldo-opgave (ook) vanzelf op de mat. Klanten krijgen hierover binnenkort bericht. Nieuw dit jaar is dat de saldo-opgave over 2024 ook via de mijnFlorius-app te downloaden is.



Downloaden via de app

Klanten die een mijnFlorius-account hebben, kunnen dit jaar de saldo-opgave ook downloaden via de mijnFlorius-app. In de berichten die de klant van ons ontvangt, wijzen we hem op de mogelijkheid van downloaden via de app. Ook eerdere saldo-opgave zijn hier te vinden. De klant kiest ‘Saldo-opgaven’ in het app-menu en kiest zelf een app om de saldo-opgaven in te openen. Bijvoorbeeld Acrobat Reader, Google PDF Viewer (Android) of Boeken/Books (iOS). Ook kan de saldo-opgave direct worden opgeslagen op de telefoon of op een andere locatie.



Post digitaal ontvangen?

We vragen de klant ook om – als hij dat nog niet gedaan heeft – zijn postvoorkeur op ‘digitaal’ te zetten. Het aanpassen van de postvoorkeur is zo gedaan. En digitale communicatie scheelt weer papier! De klant kan dit doen door in mijnFlorius naar ‘Mijn profiel’ te gaan onder ‘uw voorkeuren’ aan te geven dat de correspondentievoorkeur ‘digitaal’ is.



Nieuw wachtwoord aanvragen

Het kan voorkomen dat je klant een nieuw wachtwoord moet aanvragen voor mijnFlorius. Dit gebeurt als hij langer dan een jaar niet ingelogd heeft. Hij kan er ook voor kiezen om in te loggen met een account met iDIN.