Wanneer er wordt gesproken over de economische gevolgen van de coronacrisis, wordt vaak naar de huizenmarkt verwezen. Stijgt de rente al? Dalen de huizenprijzen? Worden er nog wel huizen verkocht? Waar men een dip verwacht, is voorlopig het tegendeel waar.

In de afgelopen periode, waar wij onze tarieven nog hebben verhoogd ook, is het aantal hypotheekaanvragen juist gestegen. Veel klanten wilden nog snel een hypotheek afsluiten vanuit het idee: het is nu of nooit. Wat de gevolgen van deze coronacrisis gaan zijn voor de langere termijn? Dat is niet te voorspellen. Ieder referentiekader ontbreekt nu eenmaal vanwege de aard van de situatie. Hoe groot wordt het economisch verval? Hoe groot wordt de werkloosheid? Het blijft speculeren.

 

Wat de ontwikkelingen ook zullen zijn, Florius blijft meebewegen. Dat komt omdat we altijd maatschappelijk relevant willen zijn. Dat zit in ons DNA; we komen niet voor niets voort uit het vroegere Bouwfonds. Ook in deze bijzondere tijden hebben we dat gedaan door klanten met een acute inkomensterugval, denk aan kappers, horecaondernemers, zzp’ers, een tijdelijke betaalstop aan te bieden voor drie maanden. Nu deze periode voorbij is, benaderen we klanten die hier gebruik van hebben gemaakt proactief met de vraag of de incasso weer opgestart kan worden. Zo niet, dan bieden we onder bepaalde voorwaarden een verlenging aan. Hierin betrekken we jullie als intermediair. Dit wordt als zeer prettig ervaren.

 

Dit coronatijdperk laat zien dat maatschappelijke relevantie ook zit in digitale kansen, in innovatie. Bijvoorbeeld door het mogelijk te maken dat je alles digitaal kunt regelen. Door de coronacrisis is dit ineens in een stroomversnelling gekomen. Met Florius zijn wij al jaren actief met digitalisering, en dat vertaalt zich nu naar tools die uitkomst bieden tijdens de huidige crisis. We denken in mogelijkheden. Hoe kan het wel?

 

En bij die optimistische instelling hoort ook een optimistische uitstraling. Daarom zijn we begonnen jullie te bedienen in een nieuwe, frisse huisstijl en tone of voice, waar de vertrouwde FANmail er een van is. Met een eigentijdse uitstraling, en nieuwe rubrieken. Niet alleen omdat het beter, frisser en mooier is, maar ook om jou als adviseur nog beter van dienst te kunnen zijn.


Karin Polman,

Directeur Florius Hypotheken

Karin Polman

Directeur Florius Hypotheken