Nieuwe Checklist doelgroepbepaling Florius Verzilver Hypotheek per 15 maart 2021

Verantwoorde hypotheken verstrekken is iets dat we samen doen. Iedere dag weer. Daarom zoeken we naar manieren die ervoor zorgen dat onze producten aan de juiste doelgroep verstrekt worden. Om die reden introduceerden we per 1 december 2020 de Checklist doelgroepbepaling Florius Verzilver Hypotheek. We blijven verbeteren en ontwikkelen. Daarom voeren we per 15 maart een drietal wijzigingen door.


  1. Aanpassing in Checklist doelgroepbepaling
    Vraag 10 hebben we duidelijker geformuleerd en de antwoorden zijn nu een keuzemogelijkheid. Daarnaast is ’12 Overige punten’ gewijzigd in een vraag ’12 Eenmalige opname’ waarbij net als bij vraag 1 t/m 11 gekozen moet worden uit éen van de antwoorden die als optie worden gegeven. Je kunt bovenaan op het formulier in één oogopslag zien of je de juiste actuele (maart 2021) versie hebt van de checklist. Gebruik deze versie vanaf 15 maart!
  2. Aanpassing doelgroep in Productkaart
    Het gaat om: ‘De klant die het opname bedrag in een keer wil opnemen. Deze klantomschrijving staat vanaf nu vermeld bij ‘Voor wie is de Florius Verzilver Hypotheek geschikt?’. Omdat deze klant wel een opslag betaalt voor een flexibele opname maar hier geen gebruik van maakt vragen we jou een aanvullende toelichting in het adviesrapport te geven’. Check de aangepaste productkaart.
  3. De keuzemogelijkheden van de nieuwe versie blijven nu beter zichtbaar bij printen en scannen.

Waarom een Checklist doelgroepbepaling Florius Verzilver Hypotheek?
Het verstrekken van hypotheken aan de juiste klant is niet alleen belangrijk voor de klant zelf. Wij vinden dit zelf ook belangrijk en het wordt daarnaast vanuit wet- en regelgeving van ons als hypotheekverstrekker verwacht. Dan is het fijn om een concreet, tastbaar hulpmiddel bij de hand te hebben dat jou daarbij kan helpen. Dat is dus de Checklist doelgroepbepaling Florius Verzilver Hypotheek geworden.

Hoe werkt de checklist?
De Checklist doelgroepbepaling Florius Verzilver Hypotheek stelt je 12 vragen om er zeker van te zijn dat deze hypotheekproduct de juiste keuze is voor jouw klant. Ook helpt deze checklist je om alle belangrijke aandachtspunten met je klant te bespreken en eventuele afwijkingen vast te leggen in jouw adviesrapport.

Tip: controleer na afloop of je echt alle vragen hebt beantwoord en beide verklaringen in de ‘Slotverklaring’ hebt kunnen afvinken. Alleen dan kun je je klant een Florius Verzilver Hypotheek aanbieden.

Gebruik de nieuwe checklist (versie maart 2021)