In alles wat financieel adviseur Ninorta Demir doet, houdt ze haar motto voor ogen: het onmogelijke, mogelijk maken voor de klant. Dit jaar won zij de VVP Advies Award voor Beste Hypotheek & Advies Kantoor van Nederland en werd ze 2e in de categorie Allround Advies kantoor. “De nominatie was een enorme verrassing omdat ik gewoon mijn werk doe, maar mijn manier van werken valt blijkbaar op en daar ben ik stiekem erg trots op”, vertelt Ninorta.
 
Laagdrempelig klantcontact
Tot vorige maand runde Ninorta haar bedrijf helemaal alleen: “5 jaar geleden heb ik mijn kans gepakt en heb ik Sinior Hypotheek & Financieel advies in Hengelo opgericht. Sinds een maand heb ik een collega. Dat is natuurlijk even wennen na jaren alleen werken. En tegelijkertijd fijn dat er ondersteuning is. Zo kan ik blijven focussen op wat ik belangrijk vind: de klant centraal zetten.”
 
Wat dat voor Ninorta betekent?

“De klant helpen en er daadwerkelijk zijn voor de klant. Het frustreert mij zo dat grote organisaties tegenwoordig, of het nu een zorginstelling, een bank of een gemeente is, zo moeilijk te bereiken zijn. Je krijgt bijvoorbeeld eerst een keuzemenu en hangt 20 minuten in de wacht. Om vervolgens te horen dat je niet geholpen kunt worden. Dat wil ik absoluut niet voor mijn klanten.” Je kunt bij Ninorta dan ook altijd op haar mobiel bellen, even binnenlopen, een appje of een mailtje sturen: “Bijna altijd ben ik bereikbaar. Ook in de avond reageer ik op appjes. Ik vind het fijn om de klant op die manier te helpen.”

 
Het verschil kunnen maken

Al vanaf de oprichting is Ninorta er voor mensen die net wat meer hulp nodig hebben. “Uiteraard ben ik er voor iedereen, maar mijn klanten zijn vaak ondernemers die bijvoorbeeld een minder goed jaar gedraaid hebben, mensen die de Nederlandse taal niet volledig spreken of mensen die een BKR-registratie hebben. Deze aanvragen kosten meer tijd, maar ik vind het geweldig om te doen. Voor hen kan ik namelijk het verschil maken.” In Hengelo staat Ninorta hier dan ook om bekend.


“Ik heb al 5 jaar nauwelijks iets gedaan aan advertising. Mijn klanten komen via-via bij mij terecht. En dat is het mooiste compliment als je het mij vraagt.”

Denken in mogelijkheden
Waar haar motto nog meer in terugkomt? “Als ik vertrouw in een aanvraag en ik sta er achter, dan zet ik me voor 200% in. Dit betekent dat ik soms een aanvraag voor een derde keer moet indienen. Vaak lukt het dan alsnog om de aanvraag rond te krijgen. Dat gebeurde onlangs nog met een ondernemer die een krediet open had staan en een BKR-registratie. Toch waren er allerlei aanwijsbare aspecten waardoor ik wist: dit moet gewoon kunnen. Ik ben er driekwart jaar mee bezig geweest. Toen de hypotheek rond was, was ik net zo blij als de klanten zelf.”