Trots op service onder tijdsdruk

De lage rentes en het coronavirus – en de bijbehorende onzekerheid – zorgen voor een forse toename in het aantal hypotheekaanvragen. Senior hypotheekacceptant Guus Hulsbos weet daar alles van. Hoe biedt hij de drukte het hoofd? En wat zouden volgens hem intermediairs kunnen doen om het serviceniveau op peil te houden?


‘Sinds de afgekondigde overheidsmaatregelen tegen het coronavirus half maart, is het aantal hypotheekaanvragen ontploft. Het gaat echt om een verdubbeling van de aanvragen. De verwachting was dat mensen afwachtend zouden worden, maar het lijkt erop dat ze door de onzekerheid juist vaart zetten achter hun plannen.

Binnen een week

‘We horen van adviseurs dat het vanwege de drukte lastiger is om te plannen, omdat bij veel banken vertraging optreedt. Aanvragen nemen soms langer dan een week in beslag. Bij Florius zetten we daarom alles op alles om vertraging te voorkomen. Zo hebben we onze telefonische bereikbaarheid iets ingeperkt, zodat we ons met man en macht volledig op het behandelen van aanvragen kunnen storten. We draaien overuren. Ook de rolverdeling is aangescherpt. Zo ben ik als Senior hypotheekacceptant exclusief bezig met de beoordeling van zelfstandig ondernemers. Waardoor ik bijna geen intermediairs meer spreek, dit vangen mijn collega’s gelukkig op.’

 

‘Met succes. Normaal is een compleet dossier binnen 48 uur afgerond. Nu ligt dat, ondanks de drukte, op drie tot vier dagen. De vertraging blijft dus beperkt en daar zijn wij én intermediairs blij mee. We krijgen ook veel aanvragen binnen die elders te lang zijn blijven liggen. Kopers willen snel duidelijkheid, zij moeten ook door.’

Afspraak is afspraak

‘Ook adviseurs willen snel doorpakken. Als de wachttijd opeens oploopt tot een week of langer, dan hebben zij daar last van. Zij willen duidelijke afspraken kunnen maken met de klant, en die afspraken ook nakomen. We verwachten dat de drukte nog wel even zal aanhouden. Voor een snelle doorlooptijd blijft het dan ook cruciaal dat het aangeleverde dossier zo volledig mogelijk is. Daarmee minimaliseren we aanvullende vragen.’ Bij een compleet en foutloos aangeleverd dossier waarbij geen overleg nodig is, kunnen wij samen je klant binnen 2 dagen helpen! Kwaliteit wordt bij Florius beloond.

 

‘We zijn er trots op dat wij als een van de weinige geldverstrekkers binnen een paar dagen kunnen leveren. Daarom blijft Florius in deze drukke periode maatregelen nemen om de adviseur, en daarmee de eindklant, zo snel mogelijk te bedienen.’


Meer weten?

Binnen één dag kan Florius zelfs een bindende offerte leveren. Wat helpt jou en ons? Onze teams hebben complete dossiers nodig om aan de slag te kunnen. Zorg ervoor dat de stukken op orde zijn en doe een extra check voor je ze instuurt.

 

Bekijk op FAN de actuele verwerkingstijden.