De HypoVak vond op 10 oktober plaats in de Midden Nederland Hallen in Barneveld. Ook Florius was dit jaar weer prominent aanwezig, als een van de genomineerden voor de Gouden Spreekbuis 2024: de prijs voor de hypotheekverstrekker met de hoogste score op het gebied van merkprestaties en dienstverlening. 

Onze stand stond dit jaar in het teken van oplossingen die het werk van de hypotheekadviseur makkelijker maken. Uit onderzoek blijkt namelijk dat oplossingsgerichtheid een van de belangrijkste redenen is om voor een geldverstrekker te kiezen. We hebben bij Florius natuurlijk heel veel oplossingen voor hypotheekadviseurs, maar kozen ervoor om er 3 uit te lichten op de beurs:


  1. Je eigen oplossingsgerichte team

    Hoe fijn is het als al jouw aanvragen behandeld worden door je eigen vaste acceptatieteam, met 1 contactpersoon per dossier? Niet steeds hetzelfde verhaal herhalen en snelle doorlooptijden: zo heb je een beoordeling binnen 24 uur, een bindende offerte binnen 4 uur en een renteaanbod binnen 1 uur (behalve voor ondernemers).


  2. Efficiënt en veilig werken met brondata

    Voor een soepel aanvraagproces maak je gebruik van gevalideerde gegevens die je rechtstreeks ophaalt bij officiële instanties: brondata. Je klant levert gegevens aan via een consumentendataleverancier (Ockto, iWize of Veilig Ophalen) en kiest zelf welke brondata mogen worden doorgegeven. Deze worden geladen in jouw adviespakket, zodat je voor je 1e adviesgesprek al over veel relevante informatie beschikt en je meteen de diepte in kan. Veiliger, sneller en minder foutgevoelig en je klant hoeft minder documenten aan te leveren. Onze brondatacoaches helpen je op weg.


  3. Inzicht en overzicht om je klanten beter te beheren

    Ook als een hypotheek is afgesloten, blijven we in oplossingen denken voor onze klanten. En om dat makkelijk te maken, kan je rekenen op een helder overzicht en inzicht in jouw klantportefeuille via FAN. Ook lopen al je beheervragen via je eigen acceptatieteam. En met modules als Kansrijke Momenten zie je in 1 oogopslag wie je kan benaderen voor passend advies over bijvoorbeeld verduurzaming of gunstige regelingen.

    Over deze 3 oplossingen konden hypotheekadviseurs in gesprek met onze experts, en kregen ze een passende gadget per oplossing mee naar huis. Ook verzorgde bestsellerauteur Jan Borgers een inspirerende masterclass over klantgerichtheid.

En, zijn we in de prijzen gevallen?

Florius mocht op HypoVak de Zilveren Spreekbuis in ontvangst nemen. De Gouden Spreekbuis ging naar ING. Directeur Karin Polman: “We zijn enorm trots dat we zo worden gewaardeerd. Een grote dank aan de adviseurs voor deze mooie erkenning. En natuurlijk feliciteren we ING van harte met hun prijs”.