Vanaf maandag 3 april hoeven klanten het renteaanbod voor een nieuwe Florius-hypotheek of verhoging niet meer te ondertekenen. Het is dan voldoende als een klant binnen 14 dagen 1 van de gevraagde documenten aanlevert. Zo weten we dat hij het aanbod accepteert.

Graag maken we het aanvraagproces zo makkelijk en snel mogelijk voor onze relaties. Van onze adviseurs kregen we steeds vaker het verzoek de ondertekening van het renteaanbod los te laten. Daar hebben we naar geluisterd! Vanaf 3 april hoeft je klant het renteaanbod niet meer te ondertekenen.

Minder administratie voor jou als adviseur
Dat is fijn, want de klant hoeft niet meer 2 keer naar kantoor te komen of het document uit te printen en te scannen. Dat scheelt jou en je klant tijd en werk. En heb je alle stukken al? Dan kunnen we meteen aan de slag!

Hoe werkt het?
Aan de geldigheid verandert niets. Wel willen we graag weten of je klant gebruik wil maken van het aanbod. Daarom vragen we minimaal 1 van de stukken binnen 14 dagen aan te leveren.

Belangrijke wijziging 
In het huidige proces kon je de rente in het renteaanbod nog laten aanpassen tot het moment dat je het getekende exemplaar retourneerde. In de nieuwe situatie accepteer je het renteaanbod op het moment dat je een willekeurig document upload. Vanaf dat moment kan de rente dus niet meer worden aangepast. 

Heeft je klant vóór 3 april 2023 een renteaanbod aangevraagd? Dan moet je klant dit renteaanbod nog wel ondertekenen. Ook voor het meeverhuizen van de lening en voor een ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid zonder verhoging is het getekend renteaanbod nog wel nodig.