Tussen 14 en 18 oktober zijn vanuit Florius offertes verstuurd met een verkeerde tekst in de acceptatieverklaring. Het gaat hierbij om dossiers met onderhandse verhoging en dossiers waarbij de klant nog naar de notaris moet. Lees verder in dit bericht wat de herstelacties zijn. Heb jij getroffen klanten, dan krijg je hierover ook een mailbericht.
Wat was er aan de hand?
In de getroffen offertes staat een passage over een overschrijding op de loan-to-income (LTI) en/of de loan-to-market-value (LTMV). In veel gevallen had deze tekst hier niet moeten staan. Dit kan vragen oproepen bij klanten.
Gevolgen
Eerder meldden we dat offertes die vanaf 14 oktober zijn verstuurd, niet administratief akkoord werden gegeven. En dat de klant zo snel mogelijk na het live zetten van de oplossing een nieuwe offerte zou ontvangen. Dit klopt niet. Offertes die getekend retour zijn gekomen, zijn inmiddels akkoord gegeven.
Herstelactie voor klanten met onderhandse verhoging
Klanten met onderhandse verhoging die een offerte met foute passage hebben ondertekend, ontvangen zo snel mogelijk een herstelbrief. In deze brief staat dat de offerte met de verkeerde passage wel rechtsgeldig is. En dat de situatie van de klant in ons systeem wel juist staat.
Moet je klant de offerte nog ondertekenen?
Wijs hem er dan op dat de verkeerde passage niet voor hem geldt. Laat klanten met een onderhandse verhoging de offerte (met onjuiste tekst) ondertekenen en upload deze. De offertes hebben we nodig om het dossier definitief akkoord te geven.
Herstelactie voor klanten die nog naar de notaris moeten
Laat deze klanten ook de ontvangen offerte ondertekenen en stuur deze aan ons terug voor definitief akkoord. Deze klanten krijgen bij de notaris, als onderdeel van het passeren, de juiste offerte (zonder de verkeerde passage) en ondertekenen die. Beide getekende offertes zijn rechtsgeldig.
Rectificatie spoeddossiers
Eerder meldden we dat klanten met een spoeddossier een begeleidende brief vanuit de adviseur zouden krijgen. Dit is niet het geval. Voor klanten met een spoeddossier geldt hetzelfde als klanten met een onderhandse verhoging: zij ontvangen zo snel mogelijk dezelfde herstelbrief.