Florius is de winnaar van de Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers 2020

Dit werd gisteren einde dag online bekend gemaakt. Andere genomineerde waren Aegon en ING. ‘Florius is dit jaar de meest overwogen verstrekker met de hoogste voorkeurspositie. Ook laat Florius een mooie stijging zien in de NPS score. Vooral op het gebied van ondersteuning tijdens de coronacrisis en digitalisering weet winnaar Florius zich te onderscheiden.’, aldus de jury. 

 

We zijn ontzettend trots

Karin Polman, directeur van Florius: ‘Het is een hele mooie erkenning voor de manier waarop wij onze hypotheekadviseurs ondersteunen met onze vernieuwende dienstverlening. Én huizenbezitters bijstaan wanneer het financieel tegenzit. Vanaf maart hebben we bijna 3.000 klanten geholpen in de Corona crisis waarbij ons uitgangspunt was om zo snel mogelijk direct een concrete oplossing aan te bieden en hiermee duidelijkheid te geven. Daarnaast hebben we veel geïnvesteerd in de digitale verbetering van het hypotheekproces om zo het proces voor het afsluiten van een hypotheek te vereenvoudigen voor zowel de adviseur als de klant. Deze investeringen zien we onder andere terug in de stabiele en voorspelbare doorlooptijden van onze acceptatie. Nieuw dit jaar was de introductie van Kansrijke Momenten voor de adviseur waarbij we adviesmomenten bieden voor duurzaamheid, renteherziening en aflossingsvrij.’


Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers

De prijs is een initiatief van Blauw Research en wordt jaarlijks uitgereikt aan de geldverstrekker die afgelopen jaar de dienstverlening aan hypotheekadviseurs het meest heeft verbeterd en vernieuwd. En aanvullend dit jaar, goed heeft ingespeeld op COVID-19. Zo is er gelet op de volgende onderdelen:

 

- Ontwikkeling van goede initiatieven, proposities en/of dienstverlening waarmee de adviseur beter presteert;

- Concreet maken hoe het belang van de consument zwaar weegt (en zwaarder dan van de verstrekker of andere stakeholders);

- Zetten van grote stappen met data en digitalisering waardoor adviseur zijn klant beter van dienst kan zijn;

- Het adequaat inspelen op COVID-19, bijvoorbeeld in het bieden van hulp aan adviseurs en consumenten, het delen van duidelijke en eenvoudige voorwaarden, eventueel aangepaste acceptatie criteria en hulp bij betalingsproblemen;

- Aantoonbare resultaten (NPS, marktaandeel, tevredenheid, etc.) onder zowel adviseurs als consumenten en laten zien welke verbeteringen zijn ingezet aan de hand van deze feedback.