Florius wil een bijdrage leveren aan de ondersteuning van financieel advieskantoren en geldverstrekkers op het gebied van actief klantbeheer en is daarom aangesloten bij de Stichting Actief Klantbeheer.

Wat doet de Stichting Actief Klantbeheer?

De Stichting Actief Klantbeheer is een non-profitorganisatie. Hoofddoelstelling is het vergroten van de financiële gezondheid van consumenten. Dat doet de stichting door financieel adviseurs, banken en verzekeraars met elkaar te verbinden, zodat zij de intensiteit en het niveau van relatieonderhoud verhogen voor consumenten die in het bezit zijn van een of meer financiële producten.

Financiële rust

De Stichting stimuleert actief klantbeheer door financiële dienstverleners te voorzien van informatie, opleidingen en praktische handvatten. Dit moet onder meer leiden tot eenvoudige uitwisseling van gegevens, een actueler klantbeeld en proactief advies. “Elke Nederlander verdient financiële rust, want dit helpt bij het maken van betere keuzes”, zegt Michiel van Vugt, voorzitter van de Stichting Actief Klantbeheer. “Hoe beter de beslissingen over de hypotheek, vermogensopbouw en verzekeringen zijn, hoe financieel gezonder iemand wordt.”

Beheer van de hypotheek samen met adviseurs

Wij delen al enige tijd gegevens met adviseurs als de klant daarvoor toestemming heeft gegeven en wijzen hen via de module Kansrijke Momenten op kansen. De volgende stap is om als branche op een uniforme wijze adviseurs te ondersteunen in beheer, zodat adviseurs niet per geldverstrekker dit anders moeten inregelen.

Robert van Lambalgen, Manager Intermediaire Verkoop bij Florius: “Met de aansluiting bij SAK hopen we vanuit Florius ons steentje bij te kunnen dragen aan het gezamenlijk creëren van standaarden die adviseurs in staat stellen actief klantbeheer naar een hoger plan te tillen.”

Samenwerking met adviseurs

“Bestaande klanten zijn net zo belangrijk als nieuwe klanten. Om hen optimaal te bedienen, is het goed dat we als geldverstrekkers samen met adviseurs optrekken. Binnen SAK maken we hier tijd voor vrij, delen we kennis en zorgen we er samen voor dat de klant gedurende de gehele looptijd van de hypotheek het beste product voor hem of haar heeft”, aldus Van Lambalgen.

Deelnemers Stichting

Deelnemers aan de Stichting Actief Klantbeheer zijn Florius, Rabobank, BNP Paribas Cardif, FlexFront, VVP, Triple i, Nationale Hypotheekbond, NNEK, Obvion, Doelbeleggen, Figlo, ABN Amro, Adfiz, Helder Beheerd, Vereniging Eigen Huis, Dukers & Baelemans, Stater, Dialog Group, Lindenhaeghe en Advieskeuze.