Florius betrekt adviseurs bij dossier aflossingsvrij

24 augustus 2020

Florius start vandaag de pilot ‘aflossingsvrij’, waarbij een aantal hypotheekadviseurs hun klanten kunnen benaderen om de mogelijke risico’s van hun aflossingsvrije hypotheek te bespreken.

Adviseurs hebben aangegeven, dat zij een rol willen spelen in het benaderen van deze klanten. Hiervoor heeft Florius de hypotheekcheck in het leven geroepen. De hypotheekcheck vindt plaats in de adviseurstool ‘Kansrijke Momenten’. De conclusie die uit de check komt, kan de adviseur direct naar de klant mailen via een automatisch gegenereerde brief. Ook kan er een adviesgesprek uit de hypotheekcheck volgen. Als de pilot slaagt, wordt de hypotheekcheck voor alle adviseurs beschikbaar.

Veel huizenbezitters hebben een aflossingsvrije hypotheek of een hypotheek met een onzekere opbouw. Aan deze hypotheken kleven risico’s, die ervoor kunnen zorgen dat huizenbezitters hun hypotheek op termijn niet meer kunnen betalen. Florius wil deze klanten graag, samen met de adviseurs, benaderen. Enerzijds om bewustwording te creëren, anderzijds om hen te helpen maatregelen te nemen om de risico’s van hun hypotheek te verkleinen. Daar draagt de hypotheekcheck aan bij en daarom start Florius deze pilot.
De adviseur ziet binnen de adviseurstool Kansrijke Momenten op het tabblad Aflossingsvrij klanten die door de adviseur benaderd moeten worden in het kader van het dossier aflossingsvrije hypotheken. Als de adviseur dat wil, kan hij gelijk samen met de klant de hypotheekcheck invullen om inzicht te geven in de risico’s, intenties te bespreken en eventuele vervolgstappen te zetten. Lukt dit niet, dan zoekt Florius contact met de betreffende klanten. In eerste instantie start Florius met een pilot om ervaringen op te doen.

In mei van dit jaar is het eerste thema in Kansrijke Momenten live gegaan: Duurzaamheid. Florius selecteert huizenbezitters voor wie woningverduurzaming interessant kan zijn op basis van hun ‘energiebespaarpotentieel’. 13 augustus is het tweede thema geïntroduceerd: renteherziening.

 

Op dit tabblad vindt de adviseur klanten voor wie de rentevastperiode bijna is afgelopen. Met deze informatie kan de adviseur proactief zijn klant benaderen voor een gesprek. Voor het gebruik van alle tabbladen geldt: voorwaarde is dat klanten vooraf toestemming hebben gegeven om hun gegevens te delen met hun hypotheekadviseur.

Dat kan. Neem contact op met je relatiemanager.