Corona: dit verandert er in het aanvraagproces
- Het renteaanbod, de SEPA-verklaring, de verlengingsovereenkomst en een bindende overeenkomst kunnen, alleen als er geen andere mogelijkheid is, tijdelijk per e-mail geaccepteerd worden. Wij vervolgen dan het acceptatieproces.
- Let op: klanten hoeven hun bindende overeenkomst niet zelf te verlengen. Dat doen wij automatisch en kosteloos. We sturen klanten dus geen verlengingsvoorstel.
- Bij annulering van een getekend renteaanbod brengen we tijdelijk géén annuleringskosten in rekening.
Let op! Deze tijdelijke werkwijze (accepteren per mail) geldt in elk geval tot 1 januari 2022. Florius kan deze werkwijze op elk moment wijzigen.
- Als je klant de documenten niet met een fysieke handtekening kan ondertekenen, kan hij gebruikmaken van digitaal ondertekenen. Kan dit niet? Neem dan contact op met jouw acceptatieteam. Je ontvangt dan een e-mail waarmee je klant akkoord kan geven.
- Je zorgt voor aanlevering van door de klant ondertekende documenten uiterlijk 5 werkdagen voor passeren bij de notaris. Dit kan door de fysiek ondertekende documenten te uploaden. Of de klant(en) ondertekenen deze documenten alsnog digitaal. Let op! Je ontvangt hiervoor géén herinneringen van ons. Alleen als we de documenten op tijd ontvangen, kan je klant passeren.
- Lukt het jou en je klant niet om op tijd de benodigde documenten terug te sturen? Of verwacht je vertraging in het proces van accepteren en/of passeren? Neem dan contact op met je acceptatieteam.