Corona: dit verandert er in het aanvraagproces
Door de ontwikkelingen rondom corona versnellen we sommige innovaties. Zo is het voor nieuwe klanten mogelijk om het renteaanbod, de SEPA-machtiging, het klantbeeldformulier en de bindende overeenkomst digitaal te ondertekenen. Veilig en verantwoord door de inzet van het digitale identificatiemiddel iDIN. Let op: klanten hoeven hun bindende overeenkomst niet meer zelf te verlengen. Dat doen wij automatisch en kosteloos. We sturen klanten dus ook geen verlengingsvoorstel meer.
Op FAN lees je meer over de wijzigingen in ons acceptatiebeleid. Ook vind je er een uitgebreide Q&A (inloggen nodig).
  • Het renteaanbod, de SEPA-verklaring, de verlengingsovereenkomst en een bindende overeenkomst kunnen, alleen als er geen andere mogelijkheid is, tijdelijk per e-mail geaccepteerd worden. Wij vervolgen dan het acceptatieproces.
  • Let op: klanten hoeven hun bindende overeenkomst niet zelf te verlengen. Dat doen wij automatisch en kosteloos. We sturen klanten dus geen verlengingsvoorstel.
  • Bij annulering van een getekend renteaanbod brengen we tijdelijk géén annuleringskosten in rekening.

Let op! Deze tijdelijke werkwijze (accepteren per mail) geldt in elk geval tot 1 januari 2022. Florius kan deze werkwijze op elk moment wijzigen.

Wij doen ons uiterste best om onze service op het niveau te houden zoals u dat van ons gewend bent. Door de extra maatregelen kan het zijn dat sommige aanvragen een langere doorlooptijd krijgen. Wij proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen.
 
  • Als je klant de documenten niet met een fysieke handtekening kan ondertekenen, kan hij gebruikmaken van digitaal ondertekenen. Kan dit niet? Neem dan contact op met jouw acceptatieteam. Je ontvangt dan een e-mail waarmee je klant akkoord kan geven.
  • Je zorgt voor aanlevering van door de klant ondertekende documenten uiterlijk 5 werkdagen voor passeren bij de notaris. Dit kan door de fysiek ondertekende documenten te uploaden. Of de klant(en) ondertekenen deze documenten alsnog digitaal. Let op! Je ontvangt hiervoor géén herinneringen van ons. Alleen als we de documenten op tijd ontvangen, kan je klant passeren.
  • Lukt het jou en je klant niet om op tijd de benodigde documenten terug te sturen? Of verwacht je vertraging in het proces van accepteren en/of passeren? Neem dan contact op met je acceptatieteam.
We blijven natuurlijk klanten helpen die zich bij jou of ons melden, omdat ze bang zijn dat ze hun hypotheeklasten niet meer kunnen betalen door de coronacrisis. Voor hen staat ons Florius Preventieteam klaar. Dit team helpt klanten met dreigende betalingsproblemen. Samen met de klant brengen deze collega's de financiële situatie in kaart en zoeken zij de beste oplossing.