Brondata al voorafgaand aan adviesgesprek beschikbaar bij hypotheekverhoging Florius

17 september 2020 - Vanaf vandaag kun je bij Florius je klant al vóór het adviesgesprek zijn digitale klantgegevens aan laten leveren via Ockto. Hierdoor beschik jij in een eerder stadium al over de benodigde gegevens en je klant hoeft in veel gevallen geen stukken meer aan te leveren.

Hoe het werkt, ontdek je verderop. Voordat we verder gaan, zetten we nog even op een rij wat het verzoek ‘Opvragen Digitale Klantgegevens’ voor jou en je klant betekent: 

- De klant deelt brondata al vóór het adviesgesprek: waar en wanneer

het hem uitkomt.

- Gebruik brondata voor zowel advies als acceptatie.

- Gegevens worden automatisch vooringevuld in de aanvraag in FAN.

- Hypotheekverhoging zonder aanlevering van documenten; acceptatie op

basis van brondata

- Minder administratieve moeite voor jou en de klant.

- Klant kan mogelijk verhogen zonder stukken aan te leveren.

- Dit proces geldt voor alle verhogingen via FAN.



- Vanuit FAN stuur je vanaf de pagina ‘Digitale klantgegevens
opvragen met Ockto’ een verzoek naar de mijnFlorius
berichtenbox van de klant. Hiermee vraag je hem om zijn
gegevens te delen via Ockto.

- Met dit verzoek genereert de klant zelf een unieke QR-code die
hij zelf kan scannen met de Ockto-app.

- Dit zet het proces in gang waarbij de klant via DigiD inlogt bij
diverse overheidsinstanties zoals MijnOverheid en UWV. Hier haalt
Ockto de gegevens op en deelt ze na toestemming met jou en
Florius.

Alles over Ockto en het verzoek ‘Opvragen Digitale Klantgegevens’ vind je op de productpagina van Verhogen zonder aanlevering van stukken. Hier vind je onder meer:

 

- Productinformatie 'Verhogen Zonder Stukken met Ockto'

- Handleiding ‘Digitale klantgegevens opvragen met Ockto (inloggen vereist)

- Handleiding ‘Instructie werken met Ockto (inloggen vereist)

- Veelgestelde vragen over het verzoek ‘Opvragen Digitale Klantgegevens’
(download)

Het verzoek ‘Opvragen Digitale Klantgegevens’ is een onderdeel van ‘Hypotheekverhoging op basis van 100% brondata’. Een product waarmee we in september een Gouden Lotus wonnen in de categorie ‘Innovatie: Dienstverlening aan Intermediair’.
Het ophalen van klantgegevens via Ockto kon je tot nu toe alleen tijdens het adviesgesprek zelf, óf op het moment dat je de aanvraag invoerde in FAN. Nu, met de optie ‘Ophalen Digitale Klantgegevens’, kan je zelf vanuit FAN de klant een verzoek sturen vooraf zijn digitale klantgegevens laten aanleveren. Dit is een uitbreiding op Verhogen Zonder Stukken met Ockto in 2019.