[Artikel] 28-10-2021 -Het is geen verrassing meer dat het belangrijk is voor bedrijven om na te denken hoe je online overkomt op je doelgroep. Dit is niet anders voor hypotheekadviseurs. Er zijn talloze manieren om als bedrijf van je te laten horen op social media. In dit artikel enkele voorbeelden van hypotheekadviseurs ter inspiratie die online momenteel verrassend maar ijzersterk uit de hoek komen.

 

Amerikaanse TikTok filmpjes over hypotheken een hit

We begrijpen dat het plaatsen van TikTok filmpjes niet het eerste is waar je aan denkt als hypotheekadviseur. Toch is dit voor de Amerikaanse Grant Alexander een zeer effectieve manier om zijn kennis als hypotheekadviseur te delen. Met ruim 21k volgers plaatst hij dagelijks in zijn TikTok video’s over van alles wat met hypotheken te maken heeft. Zijn video’s zijn informatief, gestoken in een humoristisch jasje. In één van zijn meest bekeken video’s (165k views) legt hij bijvoorbeeld uit hoe het zit met het verhaal in Amerika, dat je met tweewekelijkse hypotheek afbetalingen geld bespaart.

Benieuwd naar zijn filmpjes? @grantthemortgagebroker is zijn TikTok naam.

 

Interviews, podcasts en meer om transparantie over te brengen

Viisi uit zich in Nederland als een volledig transparante organisatie. Zo transparant dat ze een van de weinige organisaties is die haar hele organisatiestructuur zichtbaar heeft staan op de website. Het doel van Viisi? De financiële dienstverlening radicaal fatsoenlijk en volledig transparant maken.

‘We vinden transparantie en eerlijkheid naar klanten en naar ons personeel toe heel belangrijk’, zegt Tom van der Lubbe, oprichter Viisi. ‘Een goed voorbeeld hiervan is dat wij ons personeel altijd op één zetten. Soms gaan de belangen van het personeel zelfs boven die van een klant. Bijvoorbeeld dat we gesprekken met klanten niet in het weekend voeren, want ook ons personeel verdient het om vrij te zijn. De gedachte van Viisi hierachter? Wanneer het personeel zich goed voelt, handelen zij het beste naar de klant toe. Hier communiceren we online ook eerlijk over, via onze website bijvoorbeeld.’ Viisi doet dit door middel van interviews, op bijeenkomsten of in podcasts.’

 

Campagne’s en uitlegvideo’s op YouTube

Het Amerikaanse bedrijf Mortgage Movement vindt het belangrijk om maatschappelijk bij te dragen. ‘Meer zijn dan alleen hypotheken’, dat is hun boodschap. Ze hebben ervoor gekozen om deze boodschap uit te dragen via een YouTube-kanaal.

Bijvoorbeeld in de videocampagne ‘More at Movement’. ‘Earn More at Movement’, ‘Do More at Movement’ en ‘Give More at Movement’ zijn enkele voorbeelden van deze videotitels. Hier brengen ze hun boodschap tot leven met aantrekkelijke video’s waarin ze hun eigen mensen aan het woord laten. Ook maken ze video’s waarin ze klanten tips geven en vragen beantwoorden.