Florius Profijt Hypotheek aanpassen

Wil je klant een lening(deel) omzetten naar een andere hypotheekvorm binnen de Florius Profijt Hypotheek? Dat regel je in een paar stappen.
Direct regelen

Zo regel je het samen met je klant

Dien het verzoek in via FAN. Je ontvangt een rentebrief van Florius. Stuur de benodigde documenten naar Florius. De meeste documenten kun je digitaal aanleveren via FAN: je ziet dan bij ‘Track & Trace’ een paperclipje staan. Wanneer de documenten akkoord zijn ontvang je de definitieve overeenkomst. Stuur de definitieve overeenkomst getekend retour. Dit document kan digitaal aangeleverd worden via FAN: je ziet dan bij ‘Track & Trace’ een paperclipje staan. De definitieve overeenkomst wordt verwerkt en de wijziging gaat in. De klant ontvangt hiervan een bevestiging.

Geregeld! En nu?

- Als Florius akkoord is, wordt de omzetting definitief doorgevoerd vanaf de aangegeven ingangsdatum.

- Je klant krijgt een schriftelijke bevestiging van Florius met de aangepaste leningvoorwaarden.

Check, check, dubbelcheck

Waarschijnlijk weet je al precies wat je te doen staat, maar voor de zekerheid toch even een geheugensteuntje:

Aflossen en omzetten

Pas nadat je klant heeft afgelost, kun je in de volgende maand een omzettingsofferte opvoeren. Controleer bij jouw Florius Team of je klant de aflossing daadwerkelijk heeft gedaan en of deze is verwerkt. Is dit het geval? Vraag dan meteen de omzettingsofferte aan.

Beleggings-rekening

Bij het omzetten van een beleggingshypotheek kan er pas iets met de beleggingsrekening worden gedaan als deze na de omzetting is vrijgegeven (afgepand).

De omzetting terugdraaien

Wil je een omzetting terugdraaien, dan moet je opnieuw een omzettingsofferte aanvragen.